Deklaracja dostępności strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie
Komenda Powiatowa Policji w Krasnymstawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Dz. U. 2023 r., poz. 82). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.
Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2004 roku
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 228 marca 2025 roku
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (tj. Dz. U. 2023 r., poz. 82).
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
- Nie wszystkie linki mają prawidłowo określony cel.
- Nie wszystkie zdjęcia / grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne.
- Nie wszystkie tabele mają odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły.
- Nie wszystkie pliki do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne.
- Nie wszystkie filmy posiadają napisy i audiodeskrypcje.
- Ze względu na ograniczenia serwisu nie wszystkie elementy treści mogą być oznaczone znacznikiem lang.
- Ze względu na ograniczenia serwisu system oceny treści nie jest dostępny.
- Aplikacje typu "wirtualny spacer" nie są dostępne.
Treści nieobjęte przepisami
- Treści opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo.
- Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz wytworzone.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: roku
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktów w tej sprawie jest młodszy aspirant Anna Chuszcza e-mail: anna.chuszcza@lu.policja.gov.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 47 8133 211. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Dowiedz się jak złożyć skargę w Komendzie Powiatowej Policji w Krasnymstawie.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Krasnymstawie, ulica Okrzei 11, 22 – 300 Krasnystaw
Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Okrzei 11 w Krasnymstawie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą schody. Z prawej strony schodów znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych, w tym osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Po prawej stronie windy znajduje się dzwonek przywoławczy.
W holu po prawej stronie od głównego wejścia za przeszkloną ścianą znajduje się pomieszczenie Zespołu Dyżurnych, z policjantem można się porozumieć przez mikrofon. Funkcjonariusze Zespołu Dyżurnych nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego.
Na wyposażeniu Zespołu Dyżurnych znajduje się przenośna pętla indukcyjna do rozmowy z osobami niedosłyszącymi używającymi aparatów słuchowych „Univox P-CTC”.
W holu po lewej stronie od głównego wejścia jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są oni z holu i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusz Policji lub pracownika cywilnego. Przejście z holu do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim.
Interesanci mogą być obsłużeni na pierwszym piętrze budynku, gdyż w budynku nie ma windy.
Toalety dla interesantów dostępne są na każdym piętrze budynku, jednak tylko toaleta w holu przystosowana jest dla osób niepełnosprawnych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Przed budynkiem, na parkingu od ulicy Okrzei wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Poza będącą na wyposażeniu przenośną pętlą indukcyjną w budynku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych.
W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej siedziby naszej siedziby głównej
Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Aby dowiedzieć się jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź do zakładki Usługa bezpłatnego tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
W budynku, w Biurze Przepustek, znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
Jest też możliwość połączenia z tłumaczem języka migowego online.