Zespół Finansów i Zaopatrzenia
Kontakt:
kontakt telefoniczny 47 8133 266
Do zadań Zespołu Finansów i Zaopatrzenia należy:
- prowadzenie gospodarki finansowej Komendy w sposób zgodny z wymogami ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych do tej ustawy,
- realizacja w ramach upoważnienia Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji wydatków budżetowych:
- w formie akredytywy w zakresie określonym przez KWP,
- na ściśle określone cele, na podstawie otrzymanej dokumentacji z KWP stanowiącej podstawę wypłat gotówkowych w ramach limitu finansowego jednostki.
- Zapewnienie obsługi kasowej jednostki poprzez:
- realizację wypłat,
- prowadzenie książki obrotów kasowych,
- sporządzanie zestawień wydatków dokonywanych w ramach przyznanego limitu,
- przyjmowanie wpłat od policjantów, pracowników oraz osób z zewnątrz jednostki,
- prowadzenie obsługi kasowej rachunku akredytywy budżetowej oraz sum depozytowych,
- sporządzanie zestawień wydatków z otrzymanej dokumentacji z KWP i zrealizowanych wypłat, zarówno w ramach limitu finansowego jednostki, jak tez depozytów KWP,
- kontrola merytoryczna i formalno-rachunkowa dowodów finansowo-księgowych, w tym faktur i rachunków, wpływających do Komendy i przygotowanie ich do zapłaty,
- prowadzenie postępowań szkodowych,
- prowadzenie ewidencji ponoszonych wydatków,
- gospodarka wyodrębnionymi środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji pozabilansowej będących w użytkowaniu jednostki środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz sprawowanie nadzoru nad mieniem,
- inwentaryzacja składników majątkowych, klasyfikowanie i wybrakowanie sprzętu,
- opracowanie tabeli należności na wszystkie rodzaje sprzętu, składanie zapotrzebowania na zakup sprzętu i materiałów, organizacja dostaw,
- zlecanie wykonania przeglądów serwisowych, napraw i konserwacji sprzętu techniki policyjnej i biurowej,
- prowadzenie ewidencji oraz sprawowanie nadzoru nad mieniem:
- sprzętu transportowego,
- zużycia materiałów pędnych i smarów,
- środków trwałych,
- powierzanie pojazdów służbowych policjantom i pracownikom do eksploatacji w ramach przydzielonego taboru,
- rozliczanie pojazdów oraz sporządzanie sprawozdań miesięcznych w zakresie przebiegów oraz zużycia mpis,
- przeprowadzanie postępowań wyjaśniających i szkodowych w zakresie szkód komunikacyjnych
- zapewnienie sprawności użytkowej sprzętu transportowego przez punkt obsługi technicznej (bieżąca obsługa, przeglądy OT 1 oraz drobne naprawy bieżące), prowadzenie sprawozdawczości w zakresie pracy POT,
- planowanie potrzeb w zakresie obsług technicznych użytkowanego sprzętu transportowego,
- organizowanie i uczestniczenie w inwentaryzacji składników majątkowych będących w dyspozycji Komendy,
- administrowanie obiektami Komendy,
- utrzymywanie porządku w obiektach Komendy,
- wykonywanie prac remontowych i konserwacyjnych obiektów i sprzętu,
- przygotowanie dokumentów do udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminem udzielania zamówień publicznych,
- zawieranie umów cywilnoprawnych w ramach upoważnienia Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach przyznawania równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego, za remont lokalu mieszkalnego oraz pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego mieszkaniowej policjantom,
- realizowanie zadań związanych z zaopatrzeniem, rozdziałem, ewidencją i rozliczaniem formularzy mandatów karnych.